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E-ISSN : 2733-4538
成熟人格의 特質은 人間다운 점 때문에 心理學者들에게 主要課題가 되어왔다. 西歐 人格論의 主要 內容인 自立性, 完全性, 不讓渡性이 이미 아리스토텔레스의 著書 〈De Anima〉에 나온다. 〈De Anima〉는 西歐의 가장 오래된 體系的 心理學書라 할 수 있는데, 內容은 아래와 같다. 人間의 魂은 生命體의 原理이므로 그 硏究는 가장 價値있는 일 중의 하나이다. 그러나 單一하고 普遍的인 方法論의 否足으로 그 作業은 아주 힘들다. 魂은 自立性, 完全性, 不讓渡性의 傾向을 띄운다. 感情과 思考 같은 魂의 作用들은 肉體를 통해 入出力 되며, 肉體없이는 存在할 수 없다. 心理學者의 硏究 方法은 生理心理學的 基礎를 必要로 한다.
It appears that for western psychologists the traits of mature personality is very important because of its noble dignity. The problem which Aristotle proposes to examine in the De Anima, no boubt is: What is the soul? For him, the first thing is to know what the essense of the soul is. Aristotle is well aware of the fact that the knowledge of the soul is of the greatest value because of its dignity, and that it is alway difficulty to look for the essence of something because for that there is no common method. The human soul is in the some sense the principle of animal life, which is acting through the body. But for him, there is the distinction between the soul itself and the soul in its function. Major determinants of human soul seem to be a set of inseity, integrality and imcommunicability.